Retourbeleid


Retour:

U hebt een zichttermijn van 10 dagen op de dag van aflevering van de bestelling. Wij raden u aan de geleverde goederen na ontvangst te inspecteren.

Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Als u gebruik maakt van het herroepingsrecht, moet het product, in de originele verpakking aan Boersma Schoenen geretourneerd worden.

Als een artikel zichtbaar is gebruikt, bijvoorbeeld door zolen waarop gelopen is, dan neemt Boersma Schoenen het artikel niet terug.

Na ontvangst en controle van de retourzending wordt u per e-mail hiervan op de hoogte gebracht. Het aankoopbedrag wordt binnen 8 dagen na ontvangst van de e-mail door Boersma Schoenen teruggestort.

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een product en/of dienst. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, per email. Wij zullen zo spoedig mogelijk op uw klacht reageren uiterlijk binnen 48 uur op werkdagen.

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het gebeuren dat u na aankoop een materiaal of productiefout ontdekt. U kunt in dat geval de bestelling binnen 10 dagen gratis retourneren. Neem hiervoor contact met ons op.

De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs en binnen 6 maanden na aankoop.

Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn worden vakkundig gerepareerd of, als reparatie niet mogelijk is, ontvangt u een vervangend product of in overleg uw betaling terug.

Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: slijtage van zolen en hakken; kale neuzen; kapotte ritsen; loslaten van studs en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn.

Indien sprake is van terugbetaling, zal Boersma Schoenen het door u betaalde bedrag na retourzending binnen 8 dagen op gebruikte bankrekening terug storten.

Gebruik het retourformulier die bij de levering is bijgevoegd. Hierop is het retouradres vermeld. Kosten voor retourneren van aankopen zijn voor eigen rekening.


Garantie

Boersma Schoenen biedt garantie op online aankopen. Deze periode gaat in vanaf de datum van aankoop. Een klacht wordt in behandeling genomen wanneer foto’s van de klacht(en), een foto van het gehele paar schoenen en een foto van de onderkant van de schoen naar joure@boersmaschoenen.nl wordt gestuurd. Boersma Schoenen bepaalt of de garantie van toepassing is en stelt de wijze van reparatie en/ of verzending vast. Zodra de klacht is gegrond en u het te vervangen artikel verzendt, moet het zijn voorzien van een verpakking die transportschade voorkomt. Let op: u hebt het aankoopbewijs nodig om garantie op te vragen.

Onderstaande punten vallen niet onder de garantie:

- Beschadigingen van buitenaf, die waarneembaar zijn op boven- en/of ondermateriaal

- Beschadigingen van lakmaterialen, ritsen, en overige applicaties

- Als de schoen niet in originele staat verkeerd, door bijvoorbeeld reparaties van de schoenmaker

- Inwerking van vocht en hitte van buitenaf

- Klachten als gevolg van overmatige transpiratie en afgeven van kleur

- Beschadigingen door verkeerd gebruik van onderhoudsmiddelen

- Uitgedroogd (leer)materiaal (door geen gebruik onderhoudsmiddelen)

(Stoffen) schoenen die in de wasmachine zijn gewassen